Viestintäuutisia

Julkisten hankintojen neuvontayksikön visuaalinen ilme uudistuu

JHNY-logo

Julkisten hankintojen neuvontayksikkö (JHNY) uudistaa visuaalisen ilmeensä. Tuore ilme otetaan käyttöön asteittain syksyn 2020 aikana. Uudistus näkyy ensin JHNY:n kanavissa, kuten Soundcloudissa, Twitterissä ja Case-keskiviikkolähetyksissä. hankinnat.fi-sivustolla muutos näkyy myöhemmin syksyllä.

Uusi ilme kuvastaa neuvontayksikön entistä monipuolisempaa toimintaa, asiantuntijuutta, vuorovaikutusta – ja sitä pientä pilkettä silmäkulmassamme.

Logo selkeni, mutta jotain tuttuakin löytyy

Ilmeen uusinnan myötä myös neuvontayksikön tunnuslogo lyhenee asiakkaillakin jo aktiivisessa käytössä olevaan JHNY-muotoon, joka on lyhennys virallisesta nimestämme Julkisten hankintojen neuvontayksikkö. Yhteistyömme perusteella myös ruotsinkieliset hankintayksiköt ovat lyhentäneet neuvontayksikön nimen JHNY:ksi. 

Aiempi ostoskoria muistuttanut tunnus oli otettu käyttöön neuvontayksikön toiminnan alkuvuosina. Joku joskus tokaisi sen olevan kuin ”epäonnistunut hymiö”. Tuon ajatuksen ja neuvontayksikön toimintaan sisältyvän huumorin siivin sama elementti on ehkä löydettävissä uudesta logostammekin. Muutoin uusi tunnus kuvastaa vuorovaikutusta, ketteryyttä ja joustavuutta, toki hankintalaista tulevaa selkärankaa unohtamatta. Kaikkia näitä ominaisuuksia tarvitaan paitsi hankintayksiköiden arkipäivässä niin myös neuvontayksikön neuvontatyössä. 

Uuden tunnuksemme elementit seikkailevat jatkossa myös omina, erillisinä osinaan JHNY:n kokonaisilmeessä.

Värimaailma heijastelee julkisten hankintojen laaja-alaisuutta

Neuvontayksikön pääväri on jatkossa tumma violetti. Se saa rinnalleen paljon muita värejä, kuten hehkuvaa oranssia ja oljenkeltaista, kahta eri vihreää sekä pinkkiä ja purppuraa. Nämä eri värit ja niiden yhdistelmät näkyvät monipuolisesti JHNY:n materiaaleissa ja eri kanavissa. Entistä laajemmalla värimaailmalla kuvataan julkisten hankintojen monimuotoista kenttää.

Yhteistyökumppanit

Neuvontayksikön aineistoissa oleva fontti on Trio Grotesk. Sen on suunnitellut ja toteuttanut suomalais-saksalainen pienyritys Schick Toikka. Olemme iloisia, että pystyimme haastavina korona-aikoina käyttämään pienyrityksen palvelua osana ilmettämme.

Neuvontayksikön visuaalisen ilmeen kokonaisuuden suunnitteli Miltton Creative Helsinki yhdessä neuvontayksikön kanssa.